Examensarbete

Med tanke på att jag är inne på min fjärde termin i utbildningen håller jag på att skriva mitt examensarbete i historia vilket jag har gjort nu i 6 veckor :) Man börjar bli lite små trött på detta nu även om det jag skriver om är skit intressant :) Mitt val behandlar tvångssteriliseringen i Sverige som pågick under 30- och 40-talet och vilka barnavårdsnämnden och fattigvårdsnämnden i Växjö under åren 1934-1941 definierade "sinnesslöa" och ifall dessa steriliserades. Mycket intressant! Men nu har jag suttit ett par timmar under morgonen/förmiddagen och skrivit så det få bli en paus nu :) Det är riktigt fint väder ute idag också så jag tänker passa på att gå ut en sväng och sen bli det en runda till stan för att handla lite små saker och tanka bilen. Imorgon åker jag, min pojkvän och svärmor till IKEA för att shoppa lite :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasliving.blogg.se

Mitt namn är Hanna och jag är 21 år. Min blogg kommer att handla om allt möjligt, men till största del matlagning, hundlivet, naturlivet och även mode som jag älskar! Ibland kanske pojkvännen får vara med och bidra med sina idéer, men det vill jag inte lova att det är något smart ;) Hoppas ni kommer att inspireras utav bloggen!

RSS 2.0